Tisdag.

2010-06-15 22:36:53 ♥ Chloé

 

Chloe har myst massor med lillebror idag.

En riktigt liten mysis nu när hon är sjuk, tänk om hon kunde vara det lika mycket när hon är frisk också :).

Öroninflamation smittar ju inte så då är det okej att vara nära, för snuvan hon också har är han ju redan smittad med.

 

Ja morgonen började med att Skruttan faktiskt inte hade någon feber alls, 36.2.
Iprenen satt alltså fortfarande i, men sen efter en liten nap var hon supervarm igen.
Ipren hjälper några timmar sen "pang" så är febern uppe igen :/
Hade då 39.5 och bara några minuter senare var hon så otroligt slö så jag kollade tempen igen visade då 40 grader :/. Hon var inte alls sig själv just då, helt frånvarande och ville bara sitta mitt knä halvsovandes mot mig eller bli buren. Provade ge henne att dricka, erbjöd glass men nej inget ville hon.
Ringde VC och fick komma dit, som jag skrev tidigare så sa doktorn öroninflamation. Fick välja själva om vi ville ha penicillin eller låta det värka hål på trumhinnan. Så vi valde penicillin istället för att låta henne lida och ha ont.

Brottas får man ju verkligen göra när hon ska ta det, vill inte alls ha. Testade blanda ut det med glass och chokladsås nu på kvällen men njett det gick inte. IMorgon ska jag testa med yoghurt och massa sylt, tack för era tips!
Förhoppningsvis funkar det men antagligen inte, men åh jag vill inte brottas och tvingas :/ Men jag förstår att hon gråter och blir arg för det smakar ju verkligen snusk det där.

Jaja så mycket mera har det inte blivit gjort idag, hunnit städa lite medans båda sov och bäddat rent i sängen.
Ska bli ruskigt skönt att krypa ner där nu :)
Natti natti!


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: