Järn.

2010-03-28 19:43:41 ♥ Vardagsliv

Haft ett par jobbiga och väldigt trötta dagar, så bloggen har blivit lidande.
Har inte haft någon ork alls att blogga eller att göra något alls.

Fredag och lördag var jag och mannen i uppsala och shoppat, inget speciellt bara ändå handling sådär, mysigt! Var också och hämtade 1års korten, ska fixa bilder åt er snart. Hittade också superfina kläder till Chloe, såklart ;) Känns inge roligt att köpa till sig själv alls nu, hoppas ju på att det här snart är över så man får komma tillbaka till sig själv igen.

Kännt mej ordentligt less på att vara gravid nu senaste dagarna.
Jobbigast är tröttheten som hänger över mej, vilket gör att humöret blir fruktansvärt. Såhär var det inte alls med Chloe.
Vill verkligen inte alls vara på så dåligt humör men går inte att styra det..
Antar att det är järnvärdet som ligger bakom tröttheten, men har faktiskt ätit mina tabletter plus andra vitaminer jätteordentligt sen jag var hos BM sist, så tycker jag borde märka någon skillnad. Men nej känner mej bara mer och mer trött.. Antar att det är för att jag kräks också som kroppen inte får mycket energi kvar och att det mesta går till bebis. Nej jag vet inte hoppas bara att det blir bättre snart, iallafall liiite innan det är dax.


Kommentarer
2010-03-28 20:30:47 http://monaw.blogg.se/

Stackars dig låter inte kul! Hoppas du får må bättre dom sista månaderna.Inte så långt kvar, men lite tröst när man inte mår bra.

Mona
2010-03-28 21:41:47 http://evamys.blogg.se/

Har du kollat så du inte har såna där kutoner eller vad det heter, i urinprovet? Om du nu spyr massa.. vet många som fått komma till sjukhuset fast de inte alls varit "speciellt" dåliga. Och jag kände mig avsevärt mycket bättre efter redan 1 liter vätska i droppet så, och nu är jag som en helt annan människa efter sjukhusvistelsen.

En tanke bara!

Hoppas du mår bättre snart!

Evamy - Livet med Alva och bebis i magen

Är gärna med och tävla hos mig: http://stoltmammatillmira.blogg.se/2010/march/min-forsta-tavling.html



kram

Erika
2010-03-29 09:34:41 http://psychololita.blogg.se/

jag tror du kommer bli jättenöjd över a krämen. den är kanon! ja fy, sista biten är så himla jobbig. längtar inte! men jag längtar efter ett syskon :P

stina
2010-03-29 12:35:01

Jag var också super trött hela tiden innan men sen jag börja med mina järntabletter är jag mycket piggare :) Men jag kräks ju dock inte, mår bra för övrigt att jag var trött innan. Jag är lite smått "städberoende" nu i slutet precis som förra gången :P Inte långt kvar nu iaf, 2 månader för dig och 2 mån + 4 dagar för mig. Snart har vi våra småttingar!

2010-03-29 21:30:03

Det kan vara så att du är trött för att din kropp inte riktigt hunnit återhämta sig mellan graviditeterna, att du inte hunnit fylla på alla depåer ordentligt. Kroppen är egentligen inte helt återställd förrän några år efter graviditeten, därför tar det mer på din kropp nu än vad det gjorde förra gången.

Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: