Lillebror Oliver.

2010-05-23 16:25:27 ♥ Oliver

 

Vet ju inte hur mycket man törs skriva ;)

Brukar ju alltid vara så att det vänder och blir tvärtom när man skriver hur saker är.

Men ja han är iallafall en otroligt snäll liten kille som sover sover och sover. Sen lite äta och bajsa på det.

Hans dagar hitills har det vart sova runt 3timmar, vakna bajsa och äta sen somnar vi och sover 3timmar igen och så fortsätter det. Men ja antar att detta bra mönster inte kommer sitta i för evigt :) I förrgår kväll var det dock lite gnälligt och han skulle amma amma amma, men var ju också för att mjölken inte runnit till ordentligt ännu. Så efter några timmars maraton snuttande så fick han 30ml ersättning för att komma till ro och sova. Man känner sig bra mycket mera avslappnad till amningen denna gång, man vet att det kommer igång snart och är inte alls orolig att det inte ska finnas tillräckligt med mjölk. Imorse vaknade jag med gigantiska meloner så nu har det runnit till ordentligt och lite jobbigt är det att han sover så långa pass mellan amningarna. Det spänner lite lätt ;)

Var ju och vägde honom i fredags och gjorde pku test. Det gick bra och han vart bara "lite" sur, men som "straff" så pinkade han ner barnmorskan helt hihi. Hade tappat 340g i vikt nästan precis dom 10% man "får" och vägde nu 3260g imorgon ska vi väga honom igen och då är jag helt 100:a på att han börjat gå upp igen. Tror faktiskt också att han växt på längden, eller att dom mätte fel på förlossningen. Han känns mycket längre än vad Chloe var och det ska ju "bara" skilja 1cm på dom.


Blabla massor med info hoppas ni orkat läsa lite iallafall ;)

Nu när jag skrivit hur duktiga barn jag har så kommer säkert Oliver sluta sova konstant och skrika istället och Chloe kommer bli en argsint tjej ;) haha.

 

 

 

 


Kommentarer
2010-05-23 20:01:02 http://monawblogg.se

Hej igen, jag har 2st och precis som dig så fick jag en dotter först och sen en son. Men nu är dom stora. 23 och och 21 till hösten, var 23 när jag fick första ville ha barn tidigt och har vart positivt tycker jag. Har mycket roligt med mina barn.

Mona
2010-05-23 23:53:55 http://majbebis08.blogg.se/

aaaw så söt, och så lik sin syster han är!

Matilda; 19år och Mamma till Mercedes & Leon
2010-05-24 08:28:33 http://roxenmo.se

ett stort grattis till eran fina Oliver:) kramar

Rövarmamman♥ Gravid igen
2010-05-24 09:09:45

gud så himla söt han är! och vad bra att det fungerar med chloé med :D längtar längtar till jag får träffa er alla igen. PUSS!

2010-05-24 13:15:03 http://pyttis.blogg.se/

åh sötaste!!

man vill ju bara lukta på honom =)



ja men visst är den! Glad att du känner likadant om boken..



kram!

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Grattis grattis till den lille pojken!



Kram

Anni
2010-05-25 17:34:46 http://ettnyttsteg.blogg.se/

Gud vilken söt liten krabat :D

carrå - 18 år och gravid
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: