Storasyster Chloe

2010-05-23 16:03:02 ♥ Chloé

 

Förlåt för seg uppdatering, men amningshjärnan har slagit till med full kraft. Känner mej helt tom i skallen, eko eko haha. Tycker det är jättejobbigt att skriva saker för jag tappar bort mej hela tiden. Mer förvirrad än vanligt ;)

Men ja dax att uppdatera nu om hur det går för Chloe i sin nya roll som storesyster :)

 

Att sova brevid lillebror i nya vagnen gick iallafall utmärkt bra, inga konstigheter ;) !

Går iallafall väldans bra med Chloe och Oliver. Hon behandlar honom som sin lilla docka, jättesnäll men dock hårdhänt. Men det är bara att tjata vidare på att man måste vara försiktig :). Har inte märkt av någon avundsjuka än så länge, men förhoppningsvis kommer det ingen heller. Jag tror också att hon är för liten för det.

 

 

Chloe fick en alldeles egen liten bebis från Rubens baby av mormor i storasyster present.

Den är jätterolig att stoppa i och ur nappen på och tål lite mera än vad broder gör ;)

 

Annars har hon massor med kindtänder på G upp (tror jag fick det till en 4-5st när jag fick titta en snabbis imorse) så humöret är lite sådär upp och ner då och då. Men sömnen och ätandet är precis som vanligt, kanske tom har börjat sova ännu bättre än innan. Vaknar inte av broder på nätterna, iofs så har han inte låtit speciellt mycket heller förutom att han gnytt till nångång. Så ja det är nog nästan precis som vanligt här hemma för Chloe, bara att vi är en till.

 

 

Måste ju testa på broders grejer :)

 


Kommentarer
2010-05-23 17:31:32 http://monawblogg.se

Hej vad skönt att det går så bra, det brukar vara "lättare" med andra barnet. Vad mycket hår han har, jätte söt Chloe är ju ochså så söt. Lycka till med allt!!

Mona
2010-05-23 19:33:41 http://sandlada.blogg.se/

Åhh, så mysigt ni verkar ha det! Är ni hemma alla fyra nu i början eller är du ensam med båda barnen redan? Det verkar gå så bra för er, och det kanske stämmer då att det är enklare med andra barnet. :-) Du får skriva ner dina visdomsord nu, jag tar till mig allt och skriver mentala anteckningar om det till i oktober. :-)

Strumpan & Co
2010-05-24 22:30:10 http://missc.devote.se/

oowhhh!!! söta bilder, jag smälter!!!

Miss C
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: