Packa väskan.

2008-11-27 20:58:16 ♥ I väntan på Chloe

Har tvättat lite bebiskläder idag som ska ner i bb väskan.
Känns som att det kan vara bra att ha den packad i tid.

Men svårt att veta vad och hur mycket man ska packa, för man vet ju inte hur länge man kommer att vara kvar.
Jag känner att jag inte vill stressa hem just nu, men det vet man ju inte förren man väl är där.
Så ni som fått bebisar lite frågor:

  • Hur länge stannade ni på BB?
  • Vad packade ni?
  • Har ni några bra tips på saker man inte tänker på att lägga ner?

Kommentarer
2008-11-27 21:04:56 http://tuffloysan.blogg.se/

Här hade vi inte ens nån BB väska haah. Hade som inte alls tänkt på det, å sen helt plötsligt satte det hela igång.. 3 veckor innan BF. Så man var inte alls beredd. Men gubben fick fara hem å hämta saker. Stannade kvar från söndag morron till onsdag em. En bra sak att ha med är juh så klart bebiskläder då. Tänk på att dom kan kräkas, å antagligen får du nog inte tvätta kläder där. Det fick vi inte här iaf. Sen kläder till dig själv. Nåt gott att äta på dagarna, förutom sjukhusmaten. Något att läsa eller annat att sysselsätta dig med, efs bebis antagligen kommer sova mkt å då blir det lätt långtråkigt. Det är väll egentligen det jag skulle tycka var viktigast.

TuffLoysan
2008-11-27 21:43:03

Ville hem så fort som möjligt men dom höll oss kvar från tors till lördag.. Packade med kläder till mig själv och bebis,, innetofflor,, hygienprylar och godis. Sen tog vi med mackor mm. att äta till pappa eftersom dom inte får nåt på sjukhuset(sjukt) Kan ju bli lång väntan på förlossningen.. Jo å så journalen så klart. Bebiskläder tog jag bara till hemfärden.. på sjukan fick man "lånekläder" men dom rekommenderade att man skulle ha bebisen nära och hud mot hud så mkt som möjligt så vi hade en filt runt henne bara.. Sen så skulle jag nog ta med egna bindor för sjukhusets bindor är MEGA stora =)

2008-11-27 21:51:30 http://nindo.blogg.se/

Vi stannade 2 dagar.

Jag packade kläder till oss tre, tidningar, hygienprylar...



TOFFLOR hade jag INTE klarat mig utan!! Man är rätt skör i kroppen efter förlossningen så tofflorna funkade lite som stötdämpare...

Tidnignarna hade jag inte tid att läsa, dessutom får man tidningar i gratispåsen ifrån Libero som sjukhusen delar ut.

Bebiskläder finns på BB, men visst kan det vara roligt att ha sina egna med sig..

Jag hade med mig två par byxor och flera linnen/tröjor till mig själv, men använde bara ett par av varje.. Jag var nog inte alls så fräsh under bbdagarna men jag tycker jag hade viktigare saker att tänka på än att byta kläder ;-)

carro
2008-11-27 21:52:49 http://carpeannah.blogg.se/

..Sis..: TACK för ditt svar! Ja det där med hud mot hud sa dom till oss också nu när vi var på förlossningen. Men jag längtar ju så efter att få klä på bebis alla fina kläder haha.

Annah - med bebin i magen

Hoppas att du blir mer nöjd nästa gång du går till frisören. Det är det som är det bästa, att det växer ut igen om det skulle bli helt galet :).



Ang bb väskan så har jag inte kommit längre än till att packa ner bebiskläder, lipsyl (hört många säga att det är bra), hygienartiklarna är inköpta men inte packade och mina kläder och mat till sambon får väl packas när det är dax. Måste köpa filtar till bebis också, en av de få saker vi inte handlat kom jag på när jag läste kommentaren ovan :)



Här får sambon inte sova kvar så skulle det vara nått som glömts får han ta med det när han kommer (så tidigt han får) på morgonen.



Hur är det på "ert" sjukus, får respektive sova kvar på bb eller har ni också dubbelrum?

Katja
2008-11-27 22:04:03 http://silvermoon.blogg.se/

Vi åkte in på måndag och kom hem på torsdag.Packade med mig sköna slappa kläder åt mig, amningsbh och inlägg,tofflor och hygienartiklar.HAe även med oss yatzy för o fördriva tiden.Packade även kläder åt Elias och ombyte åt pappan.Hade inte med mig nått att äta eftersom jag inte hade hunnit köpa det så sambon sprang ner till kiosken.Glöm inte kamera, batterier o laddare till mobilen.Kram kram

Heidi
2008-11-27 23:54:34 http://suzilemon.blogspot.com/

Tofflor är ett hett tips.

Ta med flera bodys till bebisen för det behövs.

Godis och sånt, dumt att köpa på sjukhuset för där är det ju snordyrt.

Ombyte till dig, tänk på att du kommer ha en jättebinda på dig som är stor som en blöja, kan vara skönt att ha kläder där det inte syns så man slipper känna sig som en jättebebis :)

Kameran såklart med batterier.

Vi hade med mat åt Johan också som tur var eftersom förlossningen blev väldigt långdragen.



Jag vart tvingad att vara kvar 3 nätter som blev snittad, dom ville nog egentligen att jag skulle stanna i 5 nätter men jag blev så utråkad så jag bad om att få åka hem.



Kram!

Sussi
2008-11-28 10:17:01 http://millias.blogg.se/

jag stannade bara tills nästa dag sen pallade jag inte vara kvar.



Jag packade:

3 ombyteskläder till bebis

mössa

tossor

blöjor

kamera

kläder till mig själv

morgonrock



kommer inte ihåg mera. :)



Man tänker nog inte på att amningen inte kan fungera så man packar inte ner välling. det gjorde inte jag, och amingen fungerade inte så det var lite tråkigt

Millia - Väntan på vår bebis
2008-11-28 12:53:47 http://soya.blogg.se/

Stannade 3 nätter, eller 2 om man räknar bort natten Stella föddes.



Man behöver inte ha så hiskeligt mycket med sig.

Spel eller annan underhållning är ingen idé iaf. Du hinner inte göra något annan än att föda barn, sova och beundra din bebis iaf.



Vi packade med nått ombyte till Stella, ytterkläder till hemfärden, blöjor och allt annat man brukar ha i skötväskan. Glöm inte kamera! Tofflor som fler sagt är toppen, likaså sköna underkläder och sköna myskläder.



Kram

Soya
2008-12-01 21:33:29 http://www.maersta.se

Vi åkte in natten till lördag, och kom hem på tisdag em. Sov 3 nätter på BB. Jag hade inte egna kläder på mig förrän tredje dan... hade så ont och så var det ju ganska praktiskt att amma när man bara knäppte upp den fula sjukhusrocken...



Har hört att hårsnodd är lätt att glömma, det är ju hur jobbigt som helst att få håret i ansiktet när man är svettig!



Kameran, mobiltelefonen och en hög med bebisbodysar, sen är man ganska safe. Det mesta man behöver finns på sjukhuset.

Johanna

jag fick min son fredagmorgon 7.48 och vi åkte hem på lördagkvällen. Hade gärna stannat längre om min man hade fått sova över. orkade bara en natt själv!



bra att ha med...hm...egen kudde saknade jag så det fick min mamma ta med när hon kom in och hälsade på samma dag som jag fött =) annars var det det vanliga: kläder till sig själv och bebisen, hygienartiklar, kamera, mobil, inneskor, hårborste (vilket jag hade glömt)!

Sara
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: