To do.

2008-11-02 13:19:49 ♥ Vardagsliv

Försöker komma på vad jag ska hitta på att göra idag för att få tiden att gå tills inatt då vi åker till Ullared.
Jag min stora syster och hennes storasyster (invecklat va?).

Klockan 4 halv5 åker vi och det tar väl sådär en 6timmar att åka ner, härligt ;)
Men så länge man är den som sitter framför ratten så går det bra, tur att det är jag som börjar då.
Gissar att jag är den som är morgonpiggast iallafall sen pärlis flyttade in i magen.

Så dagens planer än så länge är:

* Tvätta - måste tvätta lite kläder att ha med mig och på mig, alla är smutsiga. Jag lyckas hålla dom rena nån timme sen har jag spillt ner dom. Kanske det också är en förberedning för att vänja sig att tvätta massa kladdkläder senare?
* Packa - Lakan och handukar, duschgrejer m,m. Sånt där som man behöver när man ska sova kvar.
*Skriva färdigt shoppinglistan - Vem som ska ha julklapp och vad, bebissaker och annat "bra att ha" till hemmet.
*Komma på vad vi ska äta till middag och laga iordning det. - Hmms nån som har något tips kanske? Det spelar ingen större roll vad. Kanske mamma läser och ringer och bjuder oss på mat? hihi.
* Försöka få bort kärleksmumsen och ner i låda - Dom är lite stora, tunga och kladdiga ;)
* Tanka bilen - Måste ju fylla på innan färden.
* Testa spelet Be Rich *klick*
* Duscha
* Läsa lite bloggar och skriva/svara på kommentarer
* Ta det lugnt (så fogarna håller ihop imorgon, dom har sagt ifrån lite väl mkt senaste dagarna)


Finaste darling håller på att göra iordning bilen till oss nu, damsuger, städar, smörjer och fyller på allt möjligt.
Sweetnos! Skönt så slipper jag fastna mellan sätena och hälla spolarvätska i tanken (jag har noll koll på vart man gör saker och ting). Plus att han var världens sötaste och lät mig ligga kvar i sängen imorse och fick inte komma förren han sa till. Då hade han fixat frukost och omelett. Bara för att jag var arg på vanlig frukost och att man skulle äta ordentligt istället för mackj*vlar ;).


Önskar jag hade lite tomma cd-skivor så jag kunde fixa skön åka bil musik, men njett.. :(
Syster du fixa?

Kommentarer
2008-11-02 13:42:24

Hm jag?! får ropa på Elis som just nu svär långa ramsor ute på parkeringen då våran bil trasslar. Hörs på kvällen! KRAM

2008-11-02 14:58:43 http://annlouise.blogg.se/

Ha så skoj på Ullared! Hoppas du hittar lite grejer. Men det tror jag nog att du gör... Det är svårt att komma därifrån tomhänt. :P

Ann-Louise [En bulle i ugnen]
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: