Livet förändras..

2009-05-12 22:27:13 ♥ Vardagsliv

Tänker ibland på hur livet förändrats, för nått år sen så var livet totalt uppochner, kraschat och riktigt svart.
Jag jagade döden och ville inte finnas mer. Tack alla fina vänner, familjen och min älskade Patrik för att ni stod ut och orkade med mej! ♥

Men så tittar vi på nuet, allt helt jävlasjuktunderbart (finns inga bra ord för hur bra det är ;)) och jag sa till mej själv här om dan :
Jag älskar livet, jag vill leva förevigt! Jag mår bra och trivs!
Det var för mej ett jättestort steg att ta genom att säga det, jag lämnade då den där gamla destruktiva Annah bakom mej.
Fick en orolig känsla i magen, sjukt mycket känslor som kom genom att ta farväl av en del av sig själv.
Eftersom den Annah vart en så stor del av mitt liv.

Men inte nu längre. Jag har lärt mig att hantera saker som känns jobbigt i livet på rätt sätt, och att kunna validera, acceptera och använda sig av massor med medvetennärvaro är något som hjälpt mig enormt.
Tack Lena och Eva för att ni lärt mej!

Min älskade bebis, min finaste Chloé tack för att du valde att komma till oss!
Som en liten ängel som kom och räddade mej.
Du är så himla himla fin, och så underbar! Det absolut bästa som hänt i mitt liv, delat med din pappa såklart.

Jag älskar er!


Det är så himlarns mycket känslor som kommer när jag skriver det här, för jag känner ändå det där "jag förtjänar inte att ha det såhär bra, du ska inte må bra". Men det gör jag ju och jo det ska jag!
Den där attacken på sig själv med negativitet. . Men det är ju inte så lätt att tänka positivt om sig själv när man alltid tänkt negativt. Men jag jobbar fortfarande på det :)

Kommentarer
2009-05-12 23:00:45 http://thewife.blogg.se/

Fint skrivet och härligt att du mår så bra nu! :)

Wifie
2009-05-12 23:46:06 http://soya.blogg.se/

Vad fina ord gumman och vad starkt av dig att skriva om det här. Nu när jag läser det här och tänker efter så är du verkligen inte samma person nu som du var när jag började läsa din blogg. Bra jobbat och forsätt tänka glada tankar. (hoppas det smittar av sig till mig) ;)

☆Soya☆
2009-05-13 06:33:46 http://helaharligheten.blogg.se/

Hej! Sitter här tidigt på morgonen och blir alldeles tårögd! Det var så fint skrivet och vilken otroligt häftig känsla att må så bra och att du utvecklats som människa! Stor kram

Jeanette
2009-05-13 10:08:57

jag är så himla glad att du trivs i ditt liv nu. ett väldigt starkt inlägg och jag fick en tår i ögat :) puss och kram!



ps. jag kanske kommer veckan innan midsommar. får jag hälsa på då? :D

2009-05-13 11:30:00 http://psychololita.blogg.se/

känner igen mig sjukt mycket.

du är visst värd det här!

dra ett djupt andetag och njuuut!

detta är livet :)

stina
2009-05-13 15:32:14 http://smokingcankill.blogg.se/

Jag känner igen mig så väl.. Men vet du, vi är fan VÄRDA detta underbara liv! Bort med all negativitet och full fokus på det som gör oss lyckliga, våra vackra barn och den familj vi skapat. Jag hejar på dig ;) Massa kramar!

Patricia / Livet med Vilda
2009-05-14 12:36:32

Jag får tårar i ögonen, fyll livet med bra saker och släng bort allt dåligt. Är stolt över dig! Tycker vi har kommit bra långt i livet och ska vara nöjda med det vi har. Jag är också sjukt glad att jag träffade E han känns som min räddade ängel. Kram Syster C

Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: