BM besök.

2010-04-08 19:37:51 ♥ I väntan på lillebror


Idag var det barnmorske besök dax igen, alltid lika spännande.
Kollade alla värden som vanligt, järnet hade väl blivit något bättre (114) så ska börja äta ännu mera järntabletter nu för att slippa vara så j*klarns trött. Sockret låg på 4,9 och var lite lågt. Blodtryck kommer jag inte ihåg men har legat på samma hela tiden och bra. Vikten +0kg, var helt inställd på att jag hade gått upp en massa nu över påsken då jag inte alls kräkts lika mycket och tryckt i mej onyttigheter men icke. Sf måttet hade ökat 2cm som det skulle och låg på 32. Så ja bebis får ju i sig det han vill iallafall, kanske han som tar all näring och därför jag inte ökar speciellt mycket i vikt denna gång (+6kg).


Känns som att kommer få rätt i att lillebror blir en modell större än syster (3400g och 49lång), gissar på en 4kg denna gång. Hoppas på att få slippa gå över, men BM höll faktiskt med mig idag om mina teorier jag hade när jag väntade Chloe. Att tjejer oftast kommer lite före BF och pojkarna gärna stannar några dagar extra ;) Hon sa att det är inte alltid det är så men att oftast, iallafall bland dom som gått hos henne under grav.
Hon klämde och kände på magen och konstaterade att han ligger väldigt fast, något ruckbar men långt ner och väldigt fast. Hon vart lite fundersam på om han verkligen hade huvudet där nere och pratade om extra ul. Men sen lyssnade vi på hjärtat och det var där det skulle om huvudet är där nere. Tur det!

Tänkte att jag skulle lagt in en magbild från mobilen här men fick inte plats i displayen hahahaha.

Kommentarer
2010-04-10 21:40:23 http://emmieliving.blogg.se/

Min BM var också väldigt osäker på om vår lillkille låg felvänd då det kändes som att det var ett hårt huvud alldeles under mina revben... Ett extra UL konstaterade dock att det var en väldigt benig liten rumpa som låg och tryckte uppåt, haha!



Min lillkille kom på bf -3. :)

Emmie
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: