Graviditeten med Oliver.

2010-06-03 18:54:15 ♥ I väntan på lillebror

När fick du reda på att du var gravid? Hmm kommer inte ihåg exakta datumet men i början/mitten på september.
Blev det en chock? Han var ju planerad men ändå en chock, trodde absolut inte att det skulle gå på direkten utan att vi skulle få jobba ett tag som med Chloe :)
Hur gammal var du? 24år
Hade du mycket halsbränna?
Nja inte så supermycket som jag hade med Chloe, men ändå endel. Men tack vara losec/omeprazol så överlevde jag ;)
Spydde du mycket?
Ja haha, hela graviditeten! Men hade ett avbrott där mitt i på nån vecka.
Hade du mycket foglossning?
Inte heller lika illa som med Chloe, kanske för att jag tagit det lugnare denna gång och tänkt att inte göra för mkt så det blir allt för illa bara för Chloes skull. Ville inte bli helt handikappad så jag inte kunde leka eller ta hand om henne ordentligt.
Ditt sf mått som störst?
han bara med att ta mått fram till v37 och då låg det på 35.
Har du fått bristningar?
JNej inte några nya, bara dom gamla kvar från Chloe.
Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Första veckorna var jag helt hundra på att det var en tjej, men sen började en magkänsla komma att det nog inte var så. Sa innan ultraljudet att dom kommer säga att det är en kille. och så var det, var och gjorde ett till könsul för att få det bekräftat till 100%.
Vad hoppades du på?
En kattunge? haha nej jag hoppades faktiskt inte på något alls denna gång.
Gick du över tiden?
Nepps v38 sa kroppen tack och adjö som förra gången.
Födde du för tidigt?
10dagar
Hur var förlossningen?
Fruktansvärd! Intensiv, snabb och fy usch!.
Blev du sydd?
Aa 4stygn men bara utvändigt denna gång tack och lov.
Dragen med sugklocka?
Nej men tyckte dom kunde erbjuda det på slutet haha.
Hur många var inne i förlossningsrummet?
Hmm det var jag, mannen, barnmorska, barnmorskestudent och sköterska.
Hade du någon nära med dig?
Ja mannen ♥
Vilket BB födde du på?
Uppsala akademiska sjukhuset
Hur stor var bebisen?
3600g och 50cm.
Blev det en pojke eller flicka?
Pojke
Vad fick hon heta?
Oliver
Var allting värt det?
Såklart, men fast fy aldrig mera fast ändå skulle jag gärna få en till bebis typ imorgon ;)



Kommentarer
2010-06-03 21:41:28 http://masofie.blogg.se/

Nej jag tror inte att det kommer att ta längre tid nästa gång men man hoppas ju på att det inte ska vara så eftersom man hade en sån "lätt" förlossningen den här gången. Man vill ju inte att det ska bli värre. Men jag har hört att ju fler barn desto fortare går det, så det borde ju inte ta längre tid :)

kram

Emma Sofie
2010-06-04 16:42:06 http://evamys.blogg.se/

haha jag vet! Nej jag tror inte det är en lillebror. Men jag blir hela tiden sådär att det kan ju faktiskt vara det, dom kan ju se fel. Hade vi inte kollat upp det så hade jag varit bombsäker på tjej :P

Konstigt hur hjärnan funkar! Som idag var vi och handlade lite villervalla kläder, så ville jag köpa en rosa body till bebis och en lika tshirt till Alva, men jag vågade inte IFALL dom skulle sett fel :P

EVAMY - Mamma till Alva och bebis i magen!
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: